segmenter som i tandem med

SMP modellen
Dette er en metode hvor man kan lave nogle forskellige segmenter som i tandem med SMUK modellen kan lave et overblik over hvilke segmenter der i sidste ende skal ende som den primære og sekundære målgruppe. Gruppen har tænkt sig at bruge denne metode til at lave disse forskellige segmenter og gøre det nemmere at lave en primær og sekundær målgruppe.

SMUK modellen
Dette er en metode hvor man stiller de forskellige segmenter op fra SMP modellen og bestemmer Størrelse, Mulighed for kontakt, Udgifter ved kontakt og Konkurrence. Gruppen har tænkt sig at sætte de forskellige segmenter op så det giver et endnu større overblik over hvilket segment skal være den primære og den sekundære målgruppe.

Golden Circle
Golden circle er en metode hvor man laver en model med tre cirkler, hvor der bliver skrevet what, why og how, disse tre spørgsmål er til for at vise hvad produktet er, hvorfor gruppen har valgt at lave produktet og hvordan produktet bliver lavet. I dette projekt bliver Golden circle modellen brugt til at illustrere produktet og argumenterne for hvorfor og hvordan det bliver produceret. Grunden til at gruppen har valgt at bruge lige præcis denne metode er at det er en nem og hurtig måde at illustrere tre meget nemme spørgsmål, hvad, hvorfor og hvordan, tre spørgsmål som er meget nemme at forstå og endnu nemmere at svare på.

BMC
BMC eller Business model canvas er en metode hvor man kan finde de forskellige muligheder som virksomheden har inden for kunder, leverandører osv. I dette projekt bruger gruppen BMC’en til at vise forretningsmodellen for King’s sushi, denne model kan vise hvilke områder der skal fokus på. Grunden til at gruppen bruger modellen er at det er en god metode til at illustrere forretningsmodellen for klienten.

AB test
I dette projekt bliver der lavet en AB test, denne test er unik i at ens brugere skal vælge mellem flere muligheder for design, med denne test får brugerne ret i hvad der er bedst for dem selv og de kan også sige til hvis der er noget der skal forbedres. I dette projekt bliver AB test brugt til at vælge mellem to forskellige designs i gruppens prototype, som så bliver taget op til overvejelse på den endelige hjemmeside. Grunden til at vi laver AB testing i stedet for Think aloud eller et generelt spørgeskema er fordi at vi fra starten havde tænkt os at lave den, og fordi at det er en god blanding af det kvantitative og det kvalitative inden for test og research.

Scenarie testing
Scenarie testing er en metode hvor man opsætter et scenarie som ens testperson skal gå igennem, dette scenarie kan emulere hvordan produktet kommer til at fungere når det er udgivet. Gruppen har valgt at bruge denne metode til at vise brugerens tankegang for et specifikt scenarie, gruppen har også valgt at trække denne metode sammen med Think Aloud metoden hvor brugeren både er gået gennem det specifikke scenarie og lagt ord til deres tankegang. Grunden til at gruppen har valgt denne metode er at den er god til at illustrere brugerens tankegang og tekniske kunnen.

C.R.A.P Analyse
Denne analyse er til for at vise nogle specifikke ting ved et digitalt produkt, de fire bogstaver i C.R.A.P står for Contrast, Repetition, Alignment og Proximity. Gruppen har valgt at bruge denne metode til at vise de æstetiske fejl der eventuelt kan være ved klientens nuværende hjemmeside, samtidig vil gruppen bruge metoden til at vise hvordan det endelige produkt er bedre æstetisk end den nuværende hjemmeside. Grunden til at gruppen har valgt C.R.A.P til at vise mulighederne for forbedring er at det er en fantastisk metode, nem at forstå og rigtig god i gennemgangen af de forskellige bogstaver.

UI og UX
UI-patterns eller User interface patterns er en metode der handler om at få ens digitale produkt til at se godt ud i forhold til målgruppen, samt er de med til at forbedre brugeroplevelsen med. Gruppen vil bruge denne metode til at lave nogle standard løsninger til problemer der ofte findes på digitale produkter. Der findes en stor fordel ved denne metode, uanset ens målgruppe kan brugerne genkende de løsninger der findes inden for UI, dette er med til at gøre brugerens oplevelse bedre og hurtigere.
Der findes en lignende metode som UI patterns, der hedder UX eller User experience, og det er en metode der sætter brugeren i centrum. Gruppen har valgt at bruge UX for at holde brugeren i førersædet hele tiden, da dette giver et bedre produkt i sidste ende. Denne metode spiller også sammen med målgruppens færden på de Sociale medier og hvilke andre hjemmesider de nu bruger.

Share

Recommended Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *