med sticky notes på den

SCRUM
I dette projekt er der nødt til at blive planlagt hvad der skal laves, om det er research, målgruppering, brainstorming eller udførelse af produktet, til dette formål vil der blive lavet et SCRUM board inde på trello.
Grunden til at der bliver brugt trello til at illustrere et SCRUM-board er at hjemmesiden giver et godt overblik over de forskellige ting der skal gøres, den fungerer ligesom et whiteboard med sticky notes på den, det er et meget rent design der gør det nemt at bruge.

Analyse
Discovery
Under dette projekt er der blevet stillet en opgave hvor gruppen skal vise hvad gruppen kan som multimediedesignere, til det formål er der blevet valgt en hjemmeside, som sagt oppe i problemformuleringen. For at lave et ordentligt design, som sætter målgruppens interesser i fronten, bliver der lavet en del research med brug af forskellige modeller og metoder.
Research
Under dette afsnit bliver der samlet alt det forskellige research der er blevet lavet i forbindelse med King’s sushi. Der er blevet foretaget research i form af spørgeskemaer for at bl.a. finde målgruppen for King’s sushi, samt er der blevet foretaget interviews med kunder, klienten og konkurrenterne.

Spørgeskemaer
Der er blevet foretaget to forskellige kvantitative spørgeskemaer, det første handlede om hvad denne målgruppe af kunder gør for at finde frem til de forskellige sushisteder, samt om de bestiller fra takeaway steder eller direkte fra restauranten, det andet spørgeskema handlede om reklamer og de sociale mediers indflydelse på målgruppen.

Under dette afsnit kan der ses resultatet for hvordan målgruppen finder frem til deres sushisted, og om reklamer og sociale medier har en indflydelse på dem, dette resultat er meget vigtigt at have, da det viser om gruppen skal tage SoMe ind til overvejelse i forhold til opbygningen af hjemmeside, da klienten gerne skulle have muligheden for at reklamere med hjemmesiden, eller bygge deres webshop op til at køre over facebook også.

Som man kan se på billederne finder 57,9% af målgruppen frem til de forskellige sushisteder via Word of mouth, via deres familie eller venner, hvorimod 47,4% finder frem til deres sushisted via takeaway muligheder som f.eks. Just Eat eller Wolt.

Grunden til at der er blevet sat så lang tid af til at lave hjemmesiden er til gruppens overraskelse at de fleste fra målgruppen, ligemeget om det var fra den primære eller den sekundære målgruppe ville helst gerne bestille hos ejerens egen hjemmeside og ikke bare hos takeaway, der er stadig dem i målgruppen der bestiller gennem takeaway, men det er størstedelen der helst vil bestille på den originale hjemmeside.

Det andet spørgeskema handler som sagt om reklamer og de sociale medier, og som i det første spørgeskema kan det ses at målgruppen ikke har ændret sig, den primære målgruppe er stadig de 18-25 årige og den sekundære målgruppe er dem fra 26-30 og op til de 40+ årige, dette kan ses tidligere i Research afsnittet.

Det kan konstateres, at der er ingen i hverken den primære eller den sekundære målgruppe der ikke bruger de sociale medier, hvilket giver mening da vores hverdag er fyldt med dem.
Med de sociale medier kommer selvfølgelig reklamer, disse reklamer kan være lidt af hvert, men ofte handler de om mad og fastfood, disse reklamer er overvældende i deres mængde og det er nemt at blive påvirket til at købe produkterne i disse reklamer, dette er de fleste fra målgruppen enige i. Der kan ses i billederne nedenunder dette afsnit at 55,6% af dem der har svaret på spørgeskemaet bliver påvirket af de forskellige reklamer der findes på er sociale medier. Derudover kan det også ses at 44,4% af målgruppen klikker ind på reklamerne en gang imellem, samt 38,9% sjældent klikker ind på dem, dette viser gruppen at målgruppen for dette projekt har en positiv indstilling over for disse SoMe reklamer. Derfor er det vigtigt at arbejde med en hjemmeside som har en integration til sociale medier, og webshoppen.

I sidste ende virker fastfood og takeaway reklamer også på målgruppen, under dette afsnit kan man se at der er 66,7% der får lyst til at bestille mad ud fra reklamerne, dog kan man se at hvis der følger en rabat med er målgruppen meget splittet om hvis de ville bestille mere mad, den står på 50% til begge muligheder.

Share

Recommended Posts

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *