virksomheder eller organisationer

Hvis vi antager, at en privat person gerne vil købe et par nye sko er det første input oftest at lave
research på Google. Da Google er en kæmpe markedsføringsplatform er det oplagt at anvende, da alle markedsfører deres produkter gennem fx Google. Derudover har Google en masse annonceplads, hvor virksomheder eller organisationer, som har et produkt eller et service træder i kraft. Her starter kampen om at opnå synlighed og få en topplacering i Google Ads (annonceringsplatform). Eksempelvis når man slår søgeordet ”lektiehjælp” op på Google søgefelt, kommer der 10 forslag pr. side på Google. For at opnå mest mulig trafik, som annonceejer er det vigtigt at man har en plads i top 4-placering. Det betyder at Google Ads kategoriser annoncer i forhold til, hvor relevant og brugbart indholdet er. Google tjener her på PPC, således at der bliver betalt penge, hver gang en bruger klikker ind på annoncen. Pengene bliver betalt af annonceejeren, altså at Google bliver betalt for hver gang der bliver klikket på en annonce. Derfor kræver det et
stratetisk valg i forhold til placering af annoncerne ifølge Google. Annonceejernes pligt er her at
optimere deres sider og indhold løbende, da der er hård konkurrence på markedet.

Google vælger som nævnt de klikbare annoncer, men hvornår er en annonce klikbar. Det er den når den har relevant indhold, overskrifter, landingssider, backlings, rankering, nøgleord m.m. Jeg har blandt andet fundet ud af, hvorfor det er så vigtigt at arbejde med link Building. Det er vigtigt at linke andre links ind til ens egen hjemmeside, da man dermed opnår mere synlighed. Det sker således at Google opfanger, at der mange der linker ind til den bestemte hjemmeside. Dermed ser potentiale i klik og placere annoncen højere op, desto flere der linker til den. Inde på siden Ahrefs kan man arbejde med backlings, hvor man bygger sin hjemmeside op på interne og eksterne links. Man få muligheden for at tjekke, hvilke eksterne hjemmesider linker ind til ens konkurrent ved brug af Ahrefs. Så ved man, hvor man skal gå hen for at spørge om de vil linke ind til ens eget hjemmeside.

Link Building alene udgør ikke synligheden på Google, men også fokussøgeord er med til at rangerer på Google. Når man skriver et indlæg eller en landingsside er det vigtigt at man gør en klar overvejelse om, hvilken fokussøgeord man bruger. Skal man fx skrive en Landingsside, der skal omhandle ”online lektiehjælp”, så skal man ikke nøjes med at skrive det i overskriften, men også i tekstindholdet og underoverskrifter på siden uden at det bliver for meget.

14 tanker om “virksomheder eller organisationer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.